UX-onderzoek
-
-
Webdesign
-
Prototype
Het doel was om een onderscheidend ontwerp en prototype voor de website van Allyourmedia te ontwikkelen. Het project is uitgevoerd aan de hand van de Design Thinking-methode, met als resultaat een innovatieve en functionele website.
Doel
Potentiële klanten overtuigen dat Allyourmedia expert is w.b.t.
strategische maatwerkoplossingen
Proces
UX-research
Onderzoek naar persuasive - en emotion design, concurrentieanalyse, interviews, persona’s, huidige - en gewenste customer journey maps
Re-branding
Webdesign
Prototype
Customer journey
Gewenste customer journey met implementatie van het wiel van emoties
Onderzoek naar emotion-design en het aanspreken van de doelgroep
Om ervoor te zorgen dat de website aansluit en inspeelt op de behoeften van gebruiker, is de customer journey in kaart gebracht. De customer journey maps zijn tot stand gekomen door persona's te creëren op basis van de resultaten van interviews. Door het gedrag van de gebruikers te analyseren zijn de verschillende fases in het koopproces vastgesteld, met daarbij de pijn- en pluspunten per fase. Door de verschillende customer journeys te analyseren, heb ik een gewenste customer journey opgesteld waarin de vragen en wensen van de klant in iedere fase binnen de klantreis beantwoord. Om nog een stapje verder te gaan, heb ik hier het menselijk wiel van emoties aan gekoppeld om verder op het gevoel van de klant in te spelen.
Deliverables
-
Design briefing
-
Concurrentie-analyse
-
Onderzoek persuasion - en emotion design
-
Interviews
-
Brainstormsessies
-
Persona's + empathy maps
-
Customer journey maps
-
Wireframes
-
Huisstijl ontwerp
-
Schermontwerpen
-
Prototypes
-
Prototypes testresulaten
-
Presentatie
Onderscheidende technieken
-
Three.JS
-
Custom geanimeerde knoppen
-
Meerstappen-offerteaanvraag
-
Geanimeerde intropagina
-
Parallax-effect
-
Animaties op scroll
-
Cases pagina's in de stijl van de klant
-
Move object on mouse-position

